آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
سرخط خبرها

عاقبت مصوبه غیر الزام آور پارلمان!

  • کد خبر: ۱۴۷۶۰۳
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
عاقبت مصوبه غیر الزام آور پارلمان!
درباره مصوبه غیرالزام آور اخیر پارلمان اروپا، فرانسوی ها، آلمانی‌ها و کشور‌های مهم دیگر اتحادیه مثل ایتالیا و اسپانیا به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند این مصوبه را بپذیرند و اجرا کنند، منافع و امنیت ملی آن‌ها به صورت جدی به خطر می‌افتد.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و مشخصا کشور‌های مهم این اتحادیه از جمله آلمان و فرانسه که از قضا نقش محوری هم دارند، رویه‌ای را که در طول سال‌های گذشته تا به امروز داشته اند، این بوده است که اگر تصمیمی در داخل کشور اتخاذ می‌کردند و آن تصمیم را موافق با امنیت و منافع ملی خودشان می‌دانستند، از جاری شدن آن در اتحادیه نیز حمایت و پشتیبانی می‌کردند.

اما برعکس آن هم بوده است؛ یعنی این گونه نبوده که این کشور‌ها منافع و امنیت ملی خودشان را قربانی تصمیمات اتخاذ شده در اتحادیه اروپا کنند. به عبارتی هر کدام از این کشور‌های عضو به ویژه کشور‌های قدرتمند و محوری، تصمیمات اتحادیه را در چهارچوب تصمیمات و منافع خودشان می‌پذیرفتند و در این فضا حرکت کرده و می‌کنند. درباره مصوبه غیرالزام آور اخیر پارلمان اروپا، فرانسوی ها، آلمانی‌ها و کشور‌های مهم دیگر اتحادیه مثل ایتالیا و اسپانیا به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند این مصوبه را بپذیرند و اجرا کنند، منافع و امنیت ملی آن‌ها به صورت جدی به خطر می‌افتد. در واقع دلیلی هم ندارد چنین حرکتی را انجام دهند و نفعی هم از این حرکت نمی‌برند.

به همین خاطر وارد این بازی نمی‌شوند و اعتنایی به آن مصوبه خاص نمی‌کنند. افرادی که سازوکار اجرایی اتحادیه اروپا و نحوه تعامل کشور‌های عضو با ساختار اتحادیه را بررسی می‌کنند، این برایشان واضح است و موضوع پیچیده‌ای نیست؛ به همین دلیل از ابتدا که چنین مصوبه‌ای مطرح شد، کارشناسان امر می‌دانستند که این مصوبه بیشتر یک بحث تبلیغاتی است، یعنی بهره‌ای از اجرا نخواهد برد و جدی نیست و خیلی وزنی هم ندارد. چون چنین مصوبه‌ای اگر به فرض توسط کشور‌های عضو اتحادیه پذیرفته شده و اجرایی شود، نفع خاصی برایشان به ارمغان نخواهد آورد و، اما در مقابل برای منافع ملی کشورشان به صورت جدی زیان بار خواهد بود؛ بنابراین دلیلی ندارد که این کشور‌ها زیر مصوبه‌ای را امضا کنند که هیچ خاصیتی ندارد و فقط دردسرساز است.

در یک مورد کاملا متفاوت شاهد بودیم که تروریستی اعلام کردن گروه حزب ا... لبنان توسط کشور‌های عضو اتحادیه اروپا با فرازونشیب‌های زیادی همراه شد و همه کشور‌های اروپایی آن را نپذیرفتند و خیلی دچار دست انداز شد. به عنوان مثال آلمانی‌ها که آن را پذیرفتند، زیان کردند و موقعیت خودشان را در کشور لبنان از دست دادند. قبلا آلمانی‌ها به عنوان واسطه بین رژیم صهیونیستی و حزب ا... عمل می‌کردند که از این جایگاه سقوط کردند.

این اتفاقات درباره گروه حزب ا... لبنان بود. موضع سپاه بسیار متفاوت است و وزن و جایگاه آن خیلی فرق می‌کند و کشور‌های اروپایی دلیلی نمی‌بینند که بخواهند با مصوبه پارلمان اروپا همراهی کنند. منطقی هم ندارد و منافع آن‌ها به شکل فعلی تأمین می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->